search engine optimization & social media

Baggrund

Internettet er uden tvivl det medium, der har størst betydning for tilrettelæggelsen af vores hverdag, for indgåelse af aftaler, for distribution af nyheder, og som supplement til traditionel meningsudveksling.

Det er samtidig blevet det mest naturlige sted at søge informationer om køb, salg, rejser, job, historiske data, indberetninger og sagsforløb, socialt liv m.m.m. Skal man nå frem med sit budskab i dette virvar af tilbud, så er søgemaskiner uundværlige.

Der vil bestemt være nogle enkelte virksomheder, som har brug for at gøre noget helt andet end dét, der anbefales af Google – men det vil være ganske få og derfor er det er tvivlsomt, om din virksomhed lige netop er een af dem.

For langt de fleste virksomheder vil det faktisk være en rigtig god start, at begynde med at få alle de helt grundlæggende ting i rette orden – ved at 'gøre som Google siger'…

– i sidste ende kan det endda vise sig at være nok, mens nogle få må sande, at der skal en smule mere til

 

Deltagere

Hvis du eller din virksomhed er på vej med udstillingsvinduer eller deciderede e-handelsløsninger og satser på at nå frem til at blive valgt blandt utallige andre tilbud, så er dette kursus for dig

 

Mål

Kurset bygger på viden krydret med erfaringer og foregår med demonstrationer af fakta og hands-on.
Du vil efter dette kursus være i stand til at kunne disponere, beslutte og betjene dig med webmiljøets terminologi

Endvidere vil kurset sætte dig i stand til

  • at kunne bedømme hurtighed, mobilvenlighed og om sitet er uden tekniske fejl.
  • at vurdere om indholdet er fokuseret på brugernes behov
  • at kunne udelukke alle sider, der ikke egner sig til search, fra indeksering
  • at optimere de besøgendes engagement og handlinger
  • at benytte linkbuilding, så andre websites linker til sitet
  • at bruge de sociale medier til at skabe motiverende indhold

 

Indhold

Miljø / hardware / software

  • Hvad er SEO?
  • Faktorer der påvirker søge-placering
  • Valg af strategi og valg af søgeord
  • Sider og indhold i forhold til søgeord
  • Optimering af indhold
  • Hvad bør undgås?
  • Responsive Design og mobilvenlighed
  • Linkbuilding, kilder, outreach, linkbait
  • Robots.txt, breadcrumbs
  • “time on page” vs. “dwell time”
  • Crawl din side som Google
  • Page Insights og load-hastighed
  • www eller ej
  • SSL
  • Wordpress
  • SEO og sociale medier

 

Praktisk

 

Retur til kursusoversigt

>